اخبار داخلی
شماره: 3846
1392/07/30 - 09:51
ثبت هفت سویه باکتری در بانک ژن جهانی توسط محققان کشور

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج از جداسازی، شناسایی و ثبت هفت سویه باکتری در بانک ژن جهانی (GenBank) توسط اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد واحد سنندج خبر داد.

به گزارش بنیان، عادل فاطمی با اعلام این خبر افزود: دکتر بهاره رحیمیان ظریف، عضو هیات علمی دانشکده علوم و دکتر هیوا کریمی دره آبی، عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد سنندج موفق به جداسازی، شناسایی و ثبت هفت سویه باکتری در بانک ژن جهانی (gene bank) شده‌اند.
 
فاطمی با اشاره به اینکه این باکتری‌ها به عنوان پروبیوتیک از دستگاه گوارش میگو و ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان جداسازی شده‌اند، اظهار کرد: این باکتری‌ها می‌توانند از نظر اقتصادی در جهت افزایش بازده تولید آبزیان در ایران حائز اهمیت باشند.
 
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد واحد سنندج ادامه داد: این باکتری‌ها از سویه‌های بومی مناطق غرب کشورند که برای اولین بار به اسم اعضای هیات علمی واحد سنندج ثبت شده‌اند.
 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری دیگر پژوهشگران در دانشگاه آزاد سنندج سویه‌های تازه پروبیوتیک از دیگر فرآورده‌های آبزی پروری و فرآورده‌های لبنی بومی جدا شده تا به تولید تجاری منجر شود و فرآورده‌های پروبیوتیکی برای مصرف انسان و دام مورد استفاده قرار گیرد.
 
پایان مطلب/
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved